Vollanzeige

Green Fashion Retail / edited by Jochen Strähle

Gesucht wurde mit: PPN=1653532211;, Treffer: 1


Katalogangaben
MedienartE-Book [E-Book]
SignatureBook
Titel Green Fashion Retail / edited by Jochen Strähle
PersonSträhle, Jochen [Herausgeber/in]
VeröffentlichungSingapore : Springer, 2017
Umfang / Format Online-Ressource (XIII, 291 p. 57 illus, online resource)
SpracheEnglisch (Sprache des Textes)
LandSingapur
ISBN9789811024405
9789811024399 (Druck-Ausgabe)
Nummer9789811024399 (ISBN der Sekundärausgabe)
1653532211 (K10Plus-Nummer)
Weitere AusgabeErscheint auch als Druck-Ausgabe: Green fashion retail / Jochen Strähle editor. - Singapore, [2017], © 2017
Schriftenreihe (Springer Series in Fashion Business)
(SpringerLink. Bücher)
(Springer eBook Collection. Business and Management)
Schlagwörter Business
Business and Management
Market research
Business logistics
Textile industry
Sustainable development
Environmental economics
Schlagwortfolge Bekleidungseinzelhandel ; Nachhaltigkeit ; Umweltverträgliches Produkt
Industrial management ; Environmental aspects
Systematik Gewerbepolitik. Einzelne Wirtschaftszweige > Industrie, Bergbau, Handel, Dienstleistungen, Handwerk > Verarbeitende Industrie > QR 526 Textilien. Leder. Bekleidung
Inhalt This book focuses on sustainability in fashion retail, which is fast becoming the pivot point of future fashion retail strategies. Chapters in the book provide theoretical and practical insight on how going green may positively influence the strategy of fashion retailers and marketers, who have to react to the changing society and customer needs. Structured in four main parts, and based on distinct research questions, readers will be able to dig deep into the individual levers for possible adaptions. It thus provides a solid understanding on how to integrate green aspects into any fashion retailers business model
Inhalt Green Fashion Retail -- Key Aspects of Sustainability in the Fashion Retail -- Closed Loop Production- A Literature Review -- Impact on Sustainablity: Production vs. Consumption -- Sustainable Manufacturing for Fashion Retailers -- Impact of Sustainable Manufacturing Standards for Retail Brands -- The Prosumer Concept in Fashion Retail: Potentials and Limitations -- The Second Hand Market for Fashion Products -- Collaborative Consumption 2.0: An Alternative to Fast Fashion Consumption? -- Cross Industry Learnings: What Fashion Retail can learn from the Used Car Industry? -- The Value Chain of a Branded Second Hand Store--Possible Activities to Be Integrated by a Conventional Fashion Brand -- Case Study: Loop Extension at Filippa K. -- The Role of Social Media for a Sustainable Consumption -- Potentials of a Fashion FTrace App -- Case Study: Total Transparency at Honestby.com
  https://doi.org/10.1007/978-981-10-2440-5

Bitte klicken Sie für den Volltext-Zugriff auf den Link

Merkliste

Weitere Infos

Online Zugänge

ZugangURLHinweis zur URL
E-BOOK: Link zum Volltext - nur auf dem Campus verfügbar http://dx.doi.org/10.1007/978-981-10-2440-5 Zugriff von allen im Hochschulnetz befindlichen Rechnern; Hochschulangehörige können auch über VPN von außerhalb des Campusnetzes zugreifen